Rock & Roll Stars


En zo ga je naar een toneelvoorstelling en zie je pas na afloop in het programmaboekje staan: geluidsontwerp door Richard Janssen. Hmmm, De Richard Janssen van de Fatal Flowers? En, zat ik niet net naast de geluidsman in de zaal? Eén blik over mijn rechterschouder was voldoende geweest om het te checken. Gemiste kans.

Want u moet weten: Janssen was mijn grote held tijdens de hoogtijdagen van de Flowers. Niet alleen de platen grijsgedraaid en hun concerten bezocht, maar ook een wit jeansjack aangeschaft, just like Richard. En nu dus within reach.

Nieuw seizoen, nieuw toneelstuk, zelfde regisseur. A second chance. En ja, nu zie ik het voordat het doek opengaat: geluidsontwerp van...u raadt het al. Kan hem vanuit mijn zitplaats niet goed zien, damn. Gelukkig is het première avond, drie critici op een rijtje met hun blocnotes in de aanslag en het publiek enthousiast. Alle betrokkenen worden na afloop op het podium geroepen. En daar is hij dan: ouder maar niet veel ouder, en nog altijd goed in het pak gestoken. Gelukkig geen vergane, uitgedijde glorie!

Mooi hoe onze wegen (uiteraard zonder dat Richard dit zelf beseft) weer kruisen. De man van de Fatal Flowers, Shine en Rex maakt nog steeds mooie dingen, alleen in een andere context.

Een paar fragmentjes, als herinnering dat Nederland ooit heus wel echte rockbands kende...



 

1 opmerking:

  1. Hi Joost,

    je artikel werd zeer gewaardeerd op FB pagina ' Wij willen een Fatal Flowers Reünie en wel nu' (word ook lid zou ik zeggen als je 't nog niet bent). Men vroeg zich af om welk toneelstuk het hier ging?

    Groet, Arjan.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...